Koordinerende enhet Denne enheten skal være et bindingsledd imellom ulike tjenester for å sikre godt samarbeid.Enheten er til for å hjelpe de som trenger det. Enheten sikrer også at tjenestene er samordnet, både innad i kommunen og med fastleger, andre områder og spesialisthelsetjenesten. Enheten er også ansvarlig for individuelle planer og for å ha en koordinator og barnekoordinator. Innhold på denne siden Hva gjør Koordinerende enhet?Samordning av tjenester: Koordinerer helse- og omsorgstjenester som hjemmehjelp, hjemmesykepleie, fysioterapi, og tjenester fra spesialisthelsetjenesten.Individuell plan: Hjelper deg med å lage en individuell plan som gir deg en oversikt over dine mål, behov og hvilke tjenester som er involvert i oppfølgingen din. Du kan ha koordinator også uten individuell plan. Koordinator: Oppnevner en koordinator som følger deg opp og sørger for at dine tjenester fungerer godt sammen. Koordinatoren skal sørge for at du blir fulgt opp, sikre at tjenestetilbudet blir samordnet og sikre fremdrift i arbeidet med individuell plan.Barnekoordinator: Familier som venter eller har barn under 18 år med alvorlig sykdom, skade eller funksjonsnedsettelse, kan ha rett på barnekoordinator. Barnekoordinatoren hjelper med å samordne tjenestetilbudet, veileder og informerer om helse- og omsorgstjenestetilbudet og andre velferdstjenester.Samarbeid med ulike instanser: Samarbeider med fastlege, spesialisthelsetjenesten, NAV, og andre relevante aktører for å sikre at du får en helhetlig oppfølging.Hvem kan få hjelp fra oss?Koordinerende enhet er for deg som har:langvarige og sammensatte behov for helse- og omsorgstjenesterbehov for å samordne flere tjenester for å mestre hverdageneller ønsker å utarbeide en individuell plan Hvordan søker du om hjelp?Du kan kontakte Bestillerkontoret på telefon, brev eller e-post. Husk at du ikke bør sende helseopplysninger eller sensitive opplysninger på e-post.Søk om helse- og omsorgstjenester Kontaktperson i Koordinerende enhetKontaktpersonen i Koordinerende enhet har ansvar for å sikre god oppfølging og samordning av tjenester. Oppgavene inkluderer:Ha oversikt over alle koordinatorer og individuelle planer.Fordele og følge opp koordinatorsaker.Gi opplæring og veiledning til koordinatorene.Bistå i vurdering av saker som gjelder rehabilitering.Arbeide for godt samarbeid på tvers av fagområder, etater og med sykehusene.Praktisk informasjon og veiledning Informasjon om meldeplikten Barnehageloven §6-4Barnehageloven §22Helsepersonell-loven §33Familievernkontorloven §10Opplæringsloven §15-3Lov om sosiale tjenester i NAV §45 Hjelpelinjer for barn og unge Hjelpelinjer for barn og unge Tilstandsrapport fra barneverns- og ungdomstjenesten Karmøy og Bokn (2022) Tilstandsrapport fra barneverns- og ungdomstjenesten Karmøy og Bokn (2022) Bufdir Bufdir Publisert 15.02.2024 10:53 Sist endret 09.12.2024 11:29