Veiledning for plassering av container

Bruk av offentlig veg eller grunn til utplassering av container skal kun skje etter tillatelse fra vegeier. Tillatelsen søkes i en arbeidsvarslingstillatelse via www.rosyweb.no. I Karmøy kommune er det inntil 10 dagers saksbehandling på komplett innsendt søknad.

• Karmøy kommune = vegeier på kommunal veg (KV) og gangveg tilhørende kommunal veg (G).
  • Rogaland fylkeskommune = vegeier på fylkesveg (FV) og gangveg tilhørende fylkesveg (FG)
  • Statens vegvesen = vegeier på riksveg (E) og gangveg tilhørende riksveg (EG).

Sjekk hvem som er vegeier på www.vegkart.no

Kartillustrasjon over hvordan en finner fylkesvei i vegsystemreferanse. Bilde - Klikk for stort bilde

Kartillustrasjon over hvordan en finner kommunalvei i vegsystemreferansen. Bilde - Klikk for stort bilde