En intern feil har oppstått

Steg 1

Hvilken e-postadresse er koblet mot min elektronisk ID?

Dette er det første du må sjekke opp i.
Kopier https://accountsettings.connect.visma.com direkte inn i adressefeltet (url) slikt som vist på bildet. 

NB! Behold feilmeldingen "En intern feil” du fikk ved innlogging åpen i samme nettleser. Har du lukket den, må du prøve å logge deg inn på ny for så å utføre steg 1. 

søkefeltet url screenshot

Her under Konto og E-post finner du e-postadressen som er koblet mot din elektroniske ID.
Dette er da feil mailadresse (feks fra en tidligere jobb), men denne skal du bruke videre i alle stegene nedenfor.

Lukk nettleseren før du går videre.

 

Steg 2

Logg deg på med feil e-postadresse

Kopier https://accountsettings.connect.visma.com direkte inn i adressefeltet (url) en gang til. 
Du vil da få opp påloggingssiden til Visma.
Skriv inn e-postadressen som er feil og trykk på "Neste"
 

 

Steg 3

Trykk på "Glemt ditt passord?"

 

Steg 4

Tilbakestill passordet ditt

Du får deretter opp siden for tilbakestilling av ditt passord, hvor e-postadressen din nå er forhåndsutfylt fra forrige steg.
Kryss av for “Jeg er ikke en robot”
(noen ganger forlanges det at du også spiller “bildebingo” for å komme videre)

Klikk så på “Tilbakestill passord”.

Det vil da sendes en e-post til den e-postadressen som var forhåndsutfylt, med en link til siden hvor du endrer passordet.

 

Steg 5

Lag nytt passord

Trykk på linken i e-posten. 
På siden som kommer til synet kan du opprette et nytt passord. Det stilles krav til kompleksiteten av passordet, pass på at alle punktene blir grønne.
Trykk “Endre passord”

Steg 6 

Logg deg på med nytt passord

Du vil så få en bekreftelse på at passordet er opprettet/endret. 
Trykk på "Gå til innlogging", og logg på med e-postadressen og det nyopprettede passordet. 

 

Steg 7

Fjern tilkoblingen til BankID

Du kommer da inn på siden for innstillinger til denne kontoen. Her vil du bl.a. finne koblingen til BankID som du nå kan slette ved å klikke på søppelkassen slik som vist på bildet under. 

Du må bekrefte at du ønsker å fjerne denne koblingen.

Og bekreft på nytt igjen med å skrive inn passord.

Dermed er koblingen mellom denne e-postadressen og BankID fjernet. Avslutt nettleseren for å nullstille alle aktive pålogginger.

 

Steg 8

Logg inn

Logg deg inn på nytt. Se veileder Førstegangs pålogging