Send sikker post til kommunen

Med eDialog kan du trygt sende brev og dokument elektronisk via en sikker kanal.
Både privatpersoner og virksomheter oppfordres til å benytte eDialog til å sende dokument trygt inn til kommunen!

Send sikker post til Karmøy kommune her

For å bruke tjenesten, må du logge på/autentisere deg ved hjelp av ID-porten (MinID, BankID med mer).

Når du har logget deg inn, fyller du ut skjemaet og laster opp eventuelle dokumenter du vil sende oss.

Hvordan fylle ut skjemaet:

Velg om du er privatperson/innbygger (fødselsnummer) eller om du representerer en virksomhet (organisasjonsnummer).

Tittel: Hvilket dokument du sender og gjerne saksnummeret hvis dette er kjent.

Kommentar: Gi gjerne en utfyllende beskrivelse av forsendelsen din.

Obligatoriske felt er merket med * (rød stjerne).

Klikk på "Send forsendelse" - forsendelsen blir kryptert og sendes direkte til vårt sak-/arkivsystem.

Du får tilsendt kvittering med referansenummer på e-post.

Fordeler med å sende sikkert til kommunen:

  • Du sender informasjon gjennom en sikker kanal.
  • Det gir en sikker identifikasjon av hvem som er avsender.
  • Innsendt post blir sendt rett inn i vårt sak-/arkivsystem.

Vi anbefaler deg å bruke eDialog ved sending av dokument til kommunen, også når innholdet ikke er unntatt offentlighet.

E-post kan fremdeles brukes for enkle spørsmål og henvendelser som ikke skal journalføres i kommunens sak-/arkivsystem.

Når skal du IKKE bruke eDialog?

Du skal ikke bruke eDialog hvis vi har digitale skjema som passer til formålet.

Se oversikt over kommunens digitale skjemaer her