Send sikker post til kommunen

Du kan sende brev og dokumenter trygt til Karmøy kommune ved hjelp av eDialog. Tjenesten gir en sikker kanal for både privatpersoner og virksomheter.

Sikker digital post til Karmøy kommune

Slik bruker du eDialog

1. Logg inn med ID-porten: Bruk ID-porten (MinID, BankID m.fl.) for å logge inn.

2. Fyll ut skjemaet:

  • Velg om du sender som privatperson (fødselsnummer) eller på vegne av en virksomhet (organisasjonsnummer).
  • Angi en tydelig tittel, som hva dokumentet gjelder, og legg til saksnummer hvis du har dette.
  • Gi en kort beskrivelse i kommentarfeltet.

3. Last opp dokumenter

Legg ved eventuelle filer du ønsker å sende.

4. Send forsendelsen

Når du trykker “Send forsendelse”, blir dokumentene kryptert og sendt direkte til vårt sak-/arkivsystem. Du mottar en kvittering med referansenummer på e-post.
 

Fordeler med eDialog

  • Informasjonen sendes gjennom en sikker kanal.
  • Vi kan identifisere avsender på en trygg måte.
  • Dokumentene registreres direkte i vårt system.

Vi anbefaler å bruke eDialog også når innholdet ikke er unntatt offentlighet. For enkle spørsmål kan du fortsatt bruke e-post.
 

Bruk ikke eDialog hvis:

Kommunen har digitale skjema som dekker formålet.

Se oversikten over kommunens digitale skjemaer