Sikker digital post til Karmøy kommune
For å bruke tjenesten, må du logge på/autentisere deg ved hjelp av ID-porten (MinID, BankID med mer).
Når du har logget deg inn, fyller du ut skjemaet og laster opp eventuelle dokumenter du vil sende oss.
Hvordan fylle ut skjemaet:
Velg om du er privatperson/innbygger (fødselsnummer) eller om du representerer en virksomhet (organisasjonsnummer).
Tittel: Hvilket dokument du sender og gjerne saksnummeret hvis dette er kjent.
Kommentar: Gi gjerne en utfyllende beskrivelse av forsendelsen din.
Obligatoriske felt er merket med * (rød stjerne).
Klikk på "Send forsendelse" - forsendelsen blir kryptert og sendes direkte til vårt sak-/arkivsystem.
Du får tilsendt kvittering med referansenummer på e-post.
Fordeler med å sende sikkert til kommunen:
- Du sender informasjon gjennom en sikker kanal.
- Det gir en sikker identifikasjon av hvem som er avsender.
- Innsendt post blir sendt rett inn i vårt sak-/arkivsystem.
Vi anbefaler deg å bruke eDialog ved sending av dokument til kommunen, også når innholdet ikke er unntatt offentlighet.
E-post kan fremdeles brukes for enkle spørsmål og henvendelser som ikke skal journalføres i kommunens sak-/arkivsystem.
Når skal du IKKE bruke eDialog?
Du skal ikke bruke eDialog hvis vi har digitale skjema som passer til formålet.
Oversikt over kommunens digitale skjemaer