Behov for flere støttekontakter

Karmøy kommune trenger deg som støttekontakt! Bli en viktig del av samfunnet og bidra til en meningsfull hverdag for barn og eldre.

Venner som går sammen. Den ene har armen over skulderen til den andre. Foto. - Klikk for stort bilde

En støttekontakt hjelper enkeltpersoner, uansett alder (barn, ungdom, voksne eller eldre), med å organisere og delta i kultur- og fritidsaktiviteter. Dette er personer som trenger bistand for å opprettholde sitt sosiale liv og ha en meningsfull fritid.

Noen eksempler på aktiviteter:

• Gå på kino, teater, konsert eller museum
  • Følge til fritidsaktiviteter
  • Ta en prat på kafé
  • Fjell-, sykkel- eller fisketur
  • Leke
  • Bistå med lekser
  • Fotballkamp eller annet sportsarrangement
  • Bake
  • Klatre
  • Svømme
  • Spillkveld
  • Male
  • Biltur
  • Danse
  • Synge

Støttekontaktordningen er en verdifull ressurs som gir de som trenger det muligheten til å være en del av samfunnet og nyte gleden av å tilbringe meningsfulle stunder sammen med andre.

Mer informasjon om støttekontaktordningen

Fyll ut skjema (elektronisk) hvis du ønsker å bli støttekontakt

Hvis du har noen spørsmål, vennligst ta kontakt med avdelingsleder Ørjan Furulund, tlf. 90479458 eller på e-post orfr@karmoy.kommune.no.