Endring i drosjetjenestene

Karmøy kommune har etter anbudsprosess endret leverandør av taxitjenester fra Haugaland Taxi til Karmøy Taxi. I en periode på inntil fire uker kan det skape utfordringer for transporttilbudet.

Innkjøpssjef Kristian Wikre Torgeir Henden

Det brukes særlig drosjetjenester til kommunens skoler, aktivitetstilbud, sykehjem etc. Drosjebruk til skole reduseres betydelig etter skoleavslutning denne uken.

-Kommunen er nå i en situasjon hvor vi en periode etter utgått avtale med Haugaland Taxi ikke vil være fullt operativ med våre nye leverandører, sier innkjøpssjef Kristian Wikre. Avtalen med Karmøy Taxi er foreløpig ikke trådt i kraft, men de er svært behjelpelig i overgangsperioden. Kommunens virksomheter skal gjøre sitt beste for at overgangen til ny transportleverandør skal gi minst mulig konsekvenser for våre brukere.