Foreldrekurs

Helsestasjonstjenesten tilbyr gratis kurs for alle foreldre bosatt i Karmøy kommune med barn i førskolealder.

mor som ligger i en seng og holder sitt barn over seg mens de smiler til hverandre - Klikk for stort bilde

Minstebarnet gråter, og du forstår ikke hvorfor. Treåringen vrir seg på gulvet i protest og du lurer på om du skal gi nærhet, gi etter eller sette grenser. Du er ikke alene om å være usikker. Hva er det egentlig barnet mitt vil fortelle meg?

Er du interessert i å vite mer om hva du som forelder kan gjøre for å skape god psykisk helse og sunn utvikling hos ditt barn? Helsestasjonstjenesten holder kurs i Trygghetssirkelen (COS-P).

Alle foreldre med barn i alderen 6 måneder og fram til skolestart kan delta.

Kurset går over 8 ganger og er gratis.

Mer informasjon og påmelding til foreldrekurset

Helsestasjonen arbeider for å fremme barn og unges helse og trivsel i tillegg til å forebygge sykdom og skade. Alle ansatte på helsestasjonen har taushetsplikt, og tilbudene er gratis. Les mer om Helsestasjon her.