Hedret for lang og tro tjeneste

Karmøy kommunes jubilanttreff på rådhuset var en høytidelig anledning hvor 72 jubilanter ble hedret med festmiddag og gaver.

25-årsjubilant Håvard Andreassen jobber som lærer i kunstfaget ved Åkra ungdomsskole Torgeir Henden

Som lærer ved Åkra ungdomsskole ble Håvard Andreassen og 71 andre jubilanter hedret med festmiddag og gaver under Karmøy kommunes jubilanttreff på rådhuset. Håvard startet sin karriere inspirert av venner som utdannet seg til faglærere i kunst og håndverk. – Jeg har alltid vært interessert i kreative ting. Utdanningen i kunst og håndverk tok jeg ved Høgskolen i Akershus og har siden jobbet i Karmøy.

Det som har motivert Håvard gjennom årene, er å se elevenes utvikling, spesielt gjennom elevenes fordypningsprosjekt i 10. klasse. – Det gir en stor tilfredsstillelse å se elevene jobbe med noe de virkelig brenner for og lykkes med det, sier han.

Arbeidsmiljøet har også spilt en viktig rolle for Håvards trivsel: – Gode kolleger er avgjørende for trivselen og motivasjonen til å bli værende i jobben. Jeg har hatt gleden av å jobbe med mange kjekke og trivelige kolleger gjennom årene. Vi har funnet på mye sosialt også utenom arbeidstid.

35-årsjubilant Sissel Stenersen Torgeir Henden

Blant de som også ble feiret, var Sissel Stenersen, som har vært ansatt i kommunen i 35 år. Hun startet som pleiemedhjelper og har jobbet seg opp til spesialvernepleier. – Jeg har alltid likt jobben min, spesielt variasjonen og muligheten til å hjelpe andre, sier Sissel.

Hun oppfordrer nye ansatte til å være positive og samarbeidsvillige: – Det viktigste er å være positiv og god mot andre, slik du ønsker at de skal være med deg. Og så må vi være rause og gi trygghet til nye ansatte.

Jubilantene ble tildelt kunstverket “Kvinne i vind” og “Mann i vind” laget til dette formål av kunstner Anu Allikas.

Festens kulturelle innslag ble levert av Andrea Steinstø Bårdsen, elev ved Karmøy kulturskole, som imponerte med sitt sangtalent. Hun ble akkompagnert av kulturskoleleder Christian Welde på piano som også er 25-års jubilant. Ordfører Leiv Arne Marhaug holdt takketale og overrakte gaver til jubilantene.

Ettermiddagen ble en hyggelig markering av de ansattes innsats og dedikasjon gjennom mange år, og en påminnelse om verdien av langvarig tjeneste i kommunen.