Innbyggere rammet i tragisk voldshendelse

Lørdag kveld ble en person drept og en annen siktet etter en voldshendelse i Åkrehamn.

Ordfører Leiv Arne Marhaug

– Dette er en tragisk hendelse hvor en av våre innbyggere er drept og en annen er siktet for ugjerningen, sier ordfører Leiv Arne Marhaug. Kommunen arbeider nå med å ivareta berørte parter.

– Kommunen er kjent med flere bekymringsmeldinger knyttet til adferd i avdødes nabolag. Naboer har kjent på frykt, dette har vært belyst i media, i bekymringsmeldinger til kommunen og saken er tatt opp politisk i Karmøy kommune. Det har vært møter mellom politi og kommune med bakgrunn i bekymringer for enkeltinnbyggere, sier Marhaug.

Kommunen har bedt innbyggere kontakte politiet dersom de opplever fare for liv eller helse, eller ser det som kan være straffbare handlinger. Nå er det viktig at politiet får etterforske denne tragiske hendelsen. Det har vært delt en film om ugjerningen. Både politiet og kommunen ber om at denne ikke deles. Rektorer er informert om å ivareta elever som eventuelt kan ha sett filmen. Innbyggere som har vært vitne til hendelsen kan ved behov kontakte legevakten for videre oppfølging.