Invitasjon til informasjonsmøte om prosjektkonkurranse ved salg av Eide Skole

Eide skole i Kopervik ble lagt ned som skole i 2022. Karmøy kommune ønsker å selge eiendommene og bygningsmassen for å tilrettelegge for nye boliger nær Kopervik sentrum. Kommunestyret har vedtatt at kommunen skal benytte prosjektkonkurranse ved salg, som et verktøy for å sikre ønskede kvaliteter i prosjektet.

Flyfoto av Eide skole - Klikk for stort bildeEide skole fra luften. Bilde tatt i 2019

Hva er prosjektkonkurranse?

Salg ved prosjektkonkurranse er i hovedtrekk slik at eiendommer og bygninger selges til vinner av en prosjektkonkurranse til fast pris. Vinneren blir kåret av en jury basert på fastsatte kriterier. Hensikten med denne formen for salg er å kunne sikre ønskede kvaliteter i prosjektet. Flere kommuner, som Sandnes og Stavanger, har gode erfaringer med bruk av prosjektkonkurranse ved salg av eiendommer. Karmøy kommune ønsker å ta i bruk dette verktøyet ved salg av Eide skole.

Hensikten med informasjonsmøtet

Prosjektkonkurranse er en relativt uvanlig modell ved salg av eiendom på Haugalandet. Karmøy kommune ønsker derfor å informere potensielle deltakere om prosjektet og konkurranseformen, og samtidig åpne opp for tilbakemeldinger og spørsmål.

Dato, tidspunkt og påmelding

Sted: Kommunestyresalen, Karmøy Rådhus
Dato: 04.04.2024
Tid: 13:30-15:00

Meld deg/dere på med å sende e-post til Kristian Endresen, kren@karmoy.kommune.no, innen 02.04 kl. 15:00
E-posten må inneholde navn på den/de som kommer.

Flyfoto av Eide skole - Klikk for stort bildeFlyfoto fra 2019