Nå skal det utføres kabelsanering for Telenor i områdene Skudeneshavn, Syre og Fosen

I juli starter arbeidet med sanering av Telenors kabelnett. Arbeidet involverer fjerning av Telenors kabler fra stolper der det også henger andre kabler. Dette skal foregå i områdene Syre og Skudeneshavn, samt på Fosen, og vil pågå frem til oktober.

Det er selskapet Linjeproff AS som har inngått avtale med Telenor om å utføre denne jobben. Arbeidet vil starte i løpet av juli (uke 27) og fortsette fram til oktober 2024.
På grunn av arbeidets natur, vil det være nødvendig å benytte motorkjøretøy for transport av utstyr og personell. Transporten vil skje langs eksisterende stolpetraseer og fra/til offentlig vei. I denne sammenhengen vil det også bli varslet om bruk av ATV og beltekjøretøy langs eksisterende tele- og elkraftlinjer i kommunen, i henhold til motorferdselloven.

Henvendelser i forbindelse med arbeidet

E-post:

sanering@linjeproff.no

Telefon:

• Contract & Communication, Manager Jørn-Bjarne Johansen, telefon: 90 58 19 29
  • Project support, Ronny Østli, telefon: 90 99 71 14

Her er områdene de skal gjøre en jobb: