Robert Bergh er Karmøys nye biblioteksjef

Robert Bergh blir ny biblioteksjef på Karmøy folkebibliotek. Han er 46 år og kommer fra stillingen som arkivleder i Karmøy kommune. Han ser fram til å jobbe mer publikumsrettet med aktiv formidling, litteratur og møteplasser. Robert begynner i stillingen 1. juni.

Torgeir Henden

Hvorfor ville du bli biblioteksjef? Det er en spennende mulighet for meg å gå tilbake til "røttene" av utdannelsen min. Jeg har alltid vært opptatt av bøker, lesing og bibliotek, og hjalp til med å rydde bøker på plass på det lokale biblioteket allerede fra jeg var ca. 6 år gammel. Som arkivar og bibliotekar liker jeg i tillegg å jobbe med system og organisering. Dette vil bli en variert arbeidsdag med blanding av kontorarbeid, service til publikum, samarbeid med frivilligheten og plan/utviklingsarbeid.

– Vi gleder oss til å få Robert med på laget, sier John Arve Hveding, kultursjef i Karmøy kommune. Biblioteket er en viktig del av Karmøysamfunnet, et sted der folk kan hente inspirasjon, informasjon og læring. Karmøy folkebibliotek er en møte- og debattplass for kulturelle og litterære opplevelser. Dette vil den nye biblioteksjefen bidra til sammen med resten av kollegaene på biblioteket.