Rune Johnsen blir ny kommuneantikvar

Rune Johnsen er ansatt som ny kommuneantikvar i Karmøy kommune. Han kommer fra stillingen som bygningsvernrådgiver ved Haugalandsmuseet i et pilotprosjekt i regi av Rogaland fylkeskommune. Johnsen har lang erfaring innen restaureringsfaget, og har tidligere seks års erfaring innen kulturminner og bygningsvern i Karmøy kommune. Han begynner i stillingen 22. april.

Bilde av Rune Johnsen - Klikk for stort bilde Cecilie Marie Ski Breen

-Jeg er veldig glad for at vi nå har fått på plass en topp kvalifisert ny kommuneantikvar som vil ha en viktig rolle i kommunen vår. Rune vil passe på at vi har med oss historien inn i fremtiden på en bærekraftig måte.  Rune Johnsen har en spennende bakgrunn, og jeg gleder meg til å få han med på laget, sier Bjørn Andersen kommunalsjef for oppvekst og kulturetaten.