Utvider Vea næringsfelt

Torsdag 14. desember kan du få orientering om videreutvikling av Vea næringsfelt. Det skjer på Solstein klokka 13.

Dronebilde over Vea næringsfelt - Klikk for stort bilde

Kart over framtidig Vea næringsområde - Klikk for stort bildeOmrådet som Vea næringsområde er tenkt utvidet med.

Karmøy kommune har ca. 76 dekar med næringsareal på Vea næringspark, som kommunen ønsker å utvikle for salg til næringsdrivende.

Det er naturlig at kommunen forsøker å tilrettelegge for en utvidelse av næringsparken på en slik måte at det forsterker virksomhetene som allerede er etablert. Kommunen inviterer derfor til møte hvor en kan drøfte visjoner de næringsdrivende har for næringsparken.

Det kan være alt fra nye og komplementære næringer til eget behov for nytt areal. Eller kanskje det er ønsker om å gjøre "makebytter" for å bedre nærhet og samhandling mellom eksisterende virksomheter? Dette er ønsker og planer som kommunen vil på best mulig måte ta hensyn til i videreutvikling av Vea næringspark.

På møtet torsdag stiller blant andre eiendomsutvikler Sindre Nygaard og næringssjef Per Velde for å presentere næringsarealet og mulige modeller ved salg. Gjennom korte økter blir forsamlingen invitert til å drøfte visjoner, ideer, behov og planer. Arrangementet er antatt å vare til 15.30.