Guide til innholdsproduksjon

34 Kjøreregler for infogruppen

  • Vi er kommunikasjonsrådgivere og må være proaktiv og nysgjerrig 
  • Vi arbeider selvstendig og har oversikt i egen etat/område på saker som kan/skal publiseres.  
  • Det er den enkelte sitt ansvar og sjekke at nettsidene er korrekte, brutte lenker og innhold som er utgått på dato må du ha rutiner for å følge opp. Metadata og nøkkelord må legges inn. 
  • Vi kommuniserer både internt og eksternt og møter forberedt til infomøtet. 
  • Vi velger kanaler ut i fra budskap og aktualitet. I Haugesunds avis arbeider vi for å publisere både ledige stillinger og nyheter fra nettsiden. Alt vi skriver på Facebook er på nettsiden vår. 
  • Vi håndterer/svarer på epost til infogruppen når det gjelder eget fagområde. 
  • Vi tenker alltid Karmøy kommune som helhet og deler raust med hverandre. Vi ber en infokollega bidra med råd og veiledning når vi får krevende henvendelser 
  • Vi tenker på digitale løsninger og hva som kan forbedres og utvikles 
  • Når vi i spør innbyggerne om informasjon forteller vi alltid hva de svarer
  • Når politikerne har tatt viktige beslutninger, som betyr mye for mange, formidler vi dette.
  • Vi arbeider i fellesskap for å oppfylle kommunikasjonsstrategien og styrke kommunens omdømme