Guide til innholdsproduksjon Innhold og søk Søkeord Søk Vis innholdsfortegnelse 1 Universell utforming 2 Planner for nettsideoppgaver 3 Video 4 Oppdatere priser 5 Nyhetsartikkel 6 Arkivering av nyheter 7 Innsyn+ 8 Bruk av lenker 9 Ordforklaring 10 Blokker 11 Innholdsfortegnelser 12 Lenker under søkefelt 13 Lenker til Haugesunds Avis 14 Lenke til en fil 15 Nøkkelord og metabeskrivelser 16 Skjemaer Åpne dette nivå 17 Legge ut planer 17.1 Hvordan lage en side og legge ha visning for en periode 17.2 Legge ut en arealplan 17.3 Legge ut en temaplan 18 Varslingsdato for revisjon 19 Statistikk-widget er nyttig 20 Retningslinjer for bildebruk 21 Påmelding nyhetsbrev 22 Områdemeldinger 23 Widget for snarveier 24 Endre fokusfelt på forsiden 25 Publisering på Facebook 26 Klipp og lim med eller uten stil 27 Intern lenking er smart 28 Hvordan sjekke besøkstall til EN side? 29 Embed fra SOME 30 Smarte søk 31 Roboten og tryllestaven 32 ChatGPT og klart språk Åpne dette nivå 33 Skriveguiden 33.1 Hvem skriver vi for? 33.2 Det viktigste først! 33.3 Vi skriver norsk 33.4 Kommunen omtales i 3. person 33.5 Vi prøver å være inkluderende 33.6 Vi bruker et aktivt språk 33.7 Vi unngår forkortelser 33.8 Vi unngår stammespråk 33.9 Forsiktig med STORE bokstaver 33.10 Vi lager gode spesifikke titler 33.11 Vi formaterer riktig (Universell utforming) 33.12 Dato, klokkeslett, tall, kronebeløp og nummer 33.13 Vi lager gode punktlister 33.14 Vi bruker metadata (nøkkelord) 34 Kjøreregler for infogruppen Til dokumentforside Last ned som PDF Forrige kapittel 34 Kjøreregler for infogruppen Vi er kommunikasjonsrådgivere og må være proaktiv og nysgjerrig Vi arbeider selvstendig og har oversikt i egen etat/område på saker som kan/skal publiseres. Det er den enkelte sitt ansvar og sjekke at nettsidene er korrekte, brutte lenker og innhold som er utgått på dato må du ha rutiner for å følge opp. Metadata og nøkkelord må legges inn. Vi kommuniserer både internt og eksternt og møter forberedt til infomøtet. Vi velger kanaler ut i fra budskap og aktualitet. I Haugesunds avis arbeider vi for å publisere både ledige stillinger og nyheter fra nettsiden. Alt vi skriver på Facebook er på nettsiden vår. Vi håndterer/svarer på epost til infogruppen når det gjelder eget fagområde. Vi tenker alltid Karmøy kommune som helhet og deler raust med hverandre. Vi ber en infokollega bidra med råd og veiledning når vi får krevende henvendelser Vi tenker på digitale løsninger og hva som kan forbedres og utvikles Når vi i spør innbyggerne om informasjon forteller vi alltid hva de svarer Når politikerne har tatt viktige beslutninger, som betyr mye for mange, formidler vi dette. Vi arbeider i fellesskap for å oppfylle kommunikasjonsstrategien og styrke kommunens omdømme Forrige kapittel